Egypten - torsdag den 24. april 2003

Klokken 2:45 ringede vækkeuret og kl. 2:50 ringede Brian og fortalte, at de var ved Vejle. De var kørt fra Frederikshavn ved midnatstid. Klokken 3:10 ringede Karin. Nu var de ved Vejle. Vi skulle følges med Karin og Erik, så det var bare om at komme i bad, få lavet kaffe og lukket kufferten, så vi var klar, når de kom. Det var jo spændende at se, om vi kunne være i bilen med alle kufferterne. Faktisk kunne der være 3 store kufferter og det meste af håndbagagen bagi. Kun en enkelt lille kuffert skulle holde Karin og Erik adskilt på bagsædet!

Vi forsøgte at sige farvel til Vibe og Lasse, men de sov så godt, at vi måtte køre uden. Afgang kl. 3:50.

Autopiloten blev sat til og med en kop kaffe i hånden gik det som smurt over Fyn. Der var pænt mørkt, da vi nåede over Storebæltsbroen. Det var flot med lys på catwalken.

Eriks benzinkort kunne klare broafgiften. Karin havde klaret hele turen over Fyn uden at skulle på toilet, men ved Slagelse gik den ikke længere...

Vi var ved lufthavnen ved 6-tiden. Da var Frederikshavnerne ankommet. Vi spiste de sidste rester af den hjemmesmurte mad og fik kufferterne vejet ind.

Afgang fra Kastrup til tiden. Pæn morgenmadsmåltid så snart vi var vel i luften. En god flyvetur til Egypten og alle kufferter var med fremme men guiden så vi ikke meget til. Det viste sig, at alle guiderne sad hos politiet. Det var noget med en arbejdstilladelse, som alle guiderne skulle have, men som de ikke før var blevet afkrævet.

Så vi kunne først komme til informationsmøde næste dag kl. 10.

Nå men vi var vel fremme, fik vekslet penge og var klar til en tur til stranden. Det blæste en del, men vandet var dejligt - men ingen fisk og koralrev her!

Vi valgte vores foretrukne restaurant fra sidste gang - her måtte der også ryges, så det vejede tungt!

Allerede kl. 21:30 var vi i vores seng. Det havde jo været en lang dag!